Tuesday, August 11, 2009

Sing Loud & Proud


Morning has broken, like the first morning
Blackbird has spoken, like the first bird
Praise for the singing, praise for the morning
Praise for the springing fresh from the word
Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven
Like the first dewfall, on the first grass
Praise for the sweetness of the wet garden
Sprung in completeness where his feet pass
Mine is the sunlight, mine is the morning
Born of the one light, Eden saw play
Praise with elation, praise every morning

God's recreation of the new day


A beautiful song by Cat Steven's
Picture by my friend Jan
xoxo dar
Geaux Get Your Read On!

35 comments:

♥ Braja said...

Damn, it must be morning here first, cos here I am and no comments! Oh and THANK YOU for making me sing Cat Stevens all day....sheesh...
but....lovely post Darlene, you darling....Dar---ling....that's your new name :)

Joanie M said...

Ah, I've always loved Cat Stevens.

darsden said...

Braja- :-) I can't believe it you are number one yay.. and you are so welcome..In tribute to Pastor Sharon! I love my new name you are just to good to me.

darsden said...

Joanie-me too he was great!

darsden said...

Juli Ryan-welcome to the side bar over there. Really appreciate you signing up com'on back anytime and have some ice tea with me!

bearer of three said...

beautiful

Pseudonymous High School Teacher said...

Nice match of the photo and the lyrics. Hubs put Peace Train on my I-shuffle and I had that in my head the other day.

Pastor Sharon said...

Cat Stevens for $500 Bob, I mean Darsden!

Pastor Sharon said...

The picture is so musical. . .
It's delightful
It's delicious
It's dar-lovely

That is a wonderful view of what my favorite artist does! Thanks for that! Now, along with Braja. . . I'll be singing this song all day!

darsden said...

bearer of three- thank you :-)

darsden said...

Pastor Sharon-uhmmm you did see I had him posted at the bottom right..LOL

Thank you very much, It was done in your honor Pastor Sharon that too ... at the bottom LOL

I love the dar-lovely... Between you and Braja my head is really big today... along with my smile.. my jaws ache I have been cheezing all day.

Why you ask.. Oh I am all too happy to share. I got to speak to Braja today via the phone. She called me and let me tell you she sounded just wonderful, the first time she was lovely the second time she sounds more like an Angel. It was totally awesome to talk to her again.. YES, that is my head swelling right before your eyes :-).. I would love to hear both of you singing that too me when I meet you both .. okay...

Have a wonderful day .. I just got back from playing with Sophie she's beautiful but sooo tiny!

darsden said...

PHST-thank you very much.. I love his greatest hits...wild world, peacetrain, morning has broken...tea for the tinman..he's on my ipod too.

Smart Mouth Broad said...

What a beautiful tribute and a great song too. :-) Hugs, SMB

Hit 40 said...

Great picture to go with the song lyrics!! I will be up this early again for school in a couple of weeks.

Twisted Fencepost said...

I love sunrises. Unfortunately I'm very seldom awake this early.
Hmmm, maybe I should trying to stay up for one.

otin said...

I go to work and come home to find that every one has gone insane! LMFAO!!!!

blognut said...

I can't believe you all went blog crazy while I was gone. I have like 116 posts to catch up on and I was only gone for a couple of days!

Anyway, a lot of nerve you have!

And I love the picture - and the song. And you? Are dartastic!

darsden said...

SMB-thank you honey and right back hugging you!

Hit 40-thank you, dang your summer is coming to an end too.

Twisted Fencepost-I am up but not running on the beach like my friend Jan..LOL I stole this one from her..see the very very small print LOL

otin-wha you talking about mullet man..LOL nobody crazy around here...unless it's about each other ;-)

blognut-yep we got our blog on girl, can't be skipping even a day around these parts :-)
I love it and thank you. I think you are prudy fantastic too!

blueviolet said...

I love how you can see those rays coming down. That was beautiful.

Reddirt Woman said...

Just read PS post over at Dancing With God and then come over here and you have that beautiful dawn photo by your friend and Cat Steven's 'Morning Is Broken'... One of my favorite of his. I'm smiling and humming...

xoxox

darsden said...

blueviolet-thank you

Reddirt Woman-great always like to give a smile and a song to others :-)

Janie at Sounding Forth said...

I love that song....I love it.

Janie at Sounding Forth said...

Batwoman.

You crack me up.

Joanna Jenkins said...

Cat Stevens-- Haven't heard that one in a love time. his music is wonderful.

I'm just back from vacation. I missed you so I'm off to check your other posts.

xo

darsden said...

Janie-thank you I do too! You totally cracked me up last night naming me that...YOU were on it LOL

darsden said...

Joanna Jenkins-Girl I been wondering where you been good to see you, hope you had a great time! Thank you I love his music too!

otin said...

You are pretty awesome yourself!

Missy said...

I loved Cat Stevens.

Stacy (the Random Cool Chick) said...

Beautiful post, beautiful song, beautiful picture...thanks for adding beauty to my morning! ;)

Hit 40 said...

I don't know why! But I had a feeling you hated math like Michel :-)

Pastor Sharon's photos today were just amazing. And brave.... I would never touch that spider

darsden said...

otin- is that you.. really who are you .. posing to be otin...LOL thank you ditto to you too!

Missy-cool beans I do too.

Stacy-thank you, anytime happy day to you

Hit 40-it's just so useless LOL at least any thing past adding and subtracting...a lil multiplying other than that..never needed it!

Pastor Sharon is just friggin amazing she and Braja need cease to amaze me :-)

Gaston Studio said...

Great combo Dar!

Medora said...

What a beautiful sunrise . . .

darsden said...

Gaston Studio- Thank you very much, I had a great inspiration :-))

Medora-thank you, but I didn't take this one...look for the very fine print at the bottom :O LOL

Lilly said...

Nothing better than Cat Stevens - classic songs. Lovely picture and great words.